Speech progress



Speech progress                               
Title                     :  Improving awareness to understanding of Pancasila value in the life
Opening Speech  : 
Assalamualaikum wr. Wb
The honorable Miss Dini Haizi Zulfany, M. Pd and all of friends
Before I begin to give a speech, I would like to invite you to thank to Allah the almigty who has given mercy and blessing. So, we can meet together in this room. And let’s deliver sholawat and salam to our prophet Muhammad SAW, who has brought us from the darkness to the brightness until we’re always in the right path.
Before I continue my speech I’d like to introduce myself. My name is Imelda, one of the student social science Tanjungpura University Pontianak department.
In the moment, I stand up at here and will be tell you about “Improving Awareness to Understanding of Pancasila Value in The Life”.
Layout / print of the speech
·      Background / Highlight
I think urgent to explained this motion because I see in the middle of the society random used Pancasila’s value in the life practise. Untill the main goal to making foundation of the Indonesia state couldn’t reach.
·      Pancasila for the life
Just like we knows pancasila is Indonesian state philosophy that have fundamental function of state and Indonesian people into building character. It’s mean Indonesian people have characteristic and religious behavioral, humanism, nationalism, democratic, and consider most important prosperous of the people.
·      The benefits be pancasila’s value as foundation in the self
So, could we making conclusion if Pancasila couldn’t be foundation of the Indonesian state the character of the Indonesian people that have as ideal just planning and a vain desire.
·      Closing / penutup
We’re young generation and a student let’s we begin to establish Pancasila value in within each individual and showing to the world we could be NKRI that excellent. Let’s contribute and do the best for our beloved country now and ever after.
Okay, that all for me. Thank you for your attention
 Wassalamualaikum wr.wb
Assalamualaikum wr. Wb
Yang terhormat Nona Dini Haizi Zulfany, M. Pd dan teman-teman semua
sebelum saya memulai pidato, saya ingin mengajak anda mengucap syukur kepada Allah, Tuhan Yang Maha Kuasa yang telah memberikan rahmat dan berkah. jadi, kita dapat berkumpul bersama di ruangan ini. Dan marilah mengucapkan sholawat dan salam kepada nabi kita Muhammad SAW, yang membawa kita dari zaman kebodohan ke zaman kecemerlangan sehingga sehingga kita selalu berada di jalan yang benar.
Sebelum saya melanjutkan pidato saya. Saya akan memperkenalkan diri, nama saya Imelda, satu diantara mahasiswi pendidikan ilmu social universitas tanjungpura Pontianak.
Pada saat ini, saya berdiri disini dan akan memberitahu anda pidato tentang meningkatkan kesadaran untuk memahami nilai Pancasila dalam kehidupan”.
Layout / print of the speech
·      Background / Highlight
Saya pikir penting untuk menerangkan mosi ini karena saya mengamati ditengah kehidupan bermasyarakat jarang mengaplikasikan nilai-nilai Pancasila dalam praktis kehidupannya sehingga tujuan utama dibuatnya Pancasila sebagai dasar negara Indonesia tidak tercapai.
·      Pancasila for the life
Seperti kita ketahui Pancasila merupakan falsafah negara Indonesia yang memiliki fungsi fundamental bagi negara dan bangsa Indonesia dalam membangun karakter bangsa. Hal ini dapat diartikan bangsa Indonesia memiliki karakteristik, dan watak religius, humanis, nationalis, demokratis, dan mengutamakan kesejahteraan rakyat.
·      The benefits be pancasila’s value as foundation in the self
Jadi, dapat kita buat kesimpulan jika Pancasila tidak dijadikan dasar negara Indonesia maka karakter bangsa yang dicita-citakan hanya sekedar rencana dan hanya angan saja.
·      Closing / penutup
Kita adalah generasi muda dan seorang mahasiswa marilah kita mulai menamamkan nilai Pancasila dalam setiap individu dan tunjukkan kepada dunia kita dapat menjadikan NKRI unggul. Marilah kita berkontribusi dan lakukan yang terbaik untuk negara kita tercinta ini sekarang dan selamanya.
Okay, sekian dari saya. Terimakasih atas perhatiannya
Wassalamualaikum wr.wb

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Speech progress "

Posting Komentar